توری مرغی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

توری مرغی چیست

توری مرغی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

[:fa]

توری مرغی یکی از انواع توری های مفتولی  است که شکل آن به صورت شش ضلعی بوده و یکی از ویژگی ‌های این توری این  است که بسیار نازک و سبک می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی این نوع توری بپردازیم پس اگر شما می خواهید در این رابطه اطلاعات کامل به دست آورید می تواند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

توری مرغی

توری مرغی چیست؟

همانطور که گفتیم توری مرغی یکی از انواع توری های مفتولی می باشد.این توری بسیار نازک است. یکی از موادی که در ساخت این نوع توری نقش دارد مفتول گالوانیزه میباشد. سایز چشمه های این نوع توری به سایز ۳ در ۴ می باشد. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این نوع توری صحبت کنیم می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که تاریخچه این نوع توری مربوط به سال ۱۸۴۴ میلادی می باشد که اولین نسخه از این توری توسط یک آهنگر به نام چارلز برنارد که فردی ایتالیایی بود ساخته شد.

مقاله مرتبط:
توری مش

کاربرد توری مرغی در موارد مختلف

این توری در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد .یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن محافظت از لانه حیواناتی مانند مرغ و خروس می باشد .در ادامه به بررسی برخی از کاربرد های این نوع توری خواهیم پرداخت .

  • گچ کارها برای بالا بردن مقاومت گچ و همچنین برای جلوگیری از ترک گچ از توری مرغی استفاده می‌نمایند.یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم این نوع توری این می باشد که معمولاً برای یکنواخت کردن سطح زیر کاشی و همچنین برای استحکام بیشتر کاشی ها از این نوع توری در زیر کاشی ها استفاده می گردد.
  • معمولاً برای ایجاد یک سری عایق های صوتی و همچنین حرارتی در سقف ها از این نوع توری استفاده می گردد. بدین صورت که در زیر شیروانی ها قرار می دهند . همین موضوع باعث می شود که یک نوع عایق صوتی و حرارتی به وجود بیاید.

[:]