درباره مفتول سیاه و روش تولید آن چه می دانید

درباره مفتول سیاه و روش تولید

درباره مفتول سیاه و روش تولید آن چه می دانید

[:fa]

مفتول سیاه و روش تولید آن چگونه انجام می گیرد؟ مفتول سیاه به عنوان یک نوع مفتول پخته یا آنیل شده شناخته می شود که در فرایند تولید قابلیت های شیمیایی خود را حفظ می کند. این نوع مفتول به عنوان مواد اولیه برای ساخت مفتول گالوانیزه و محصولات دیگری مانند انواع توری ها به کار می رود. از ویژگی های این نوع مفتول مقاومت بالا، انعطاف پذیری و نرمی فوق العاده ی آن است. این مفتول در مقابل شرایط نامناسب جوی از مقاومت بسیار زیادی برخوردار بوده به همین دلیل از آن برای کاربردهای صنعتی و ساختمان سازی به شکل گسترده ای بهره می گیرند.

امروزه در برق کشی ساختمان ها از مفتول ها و سیم های مختلفی استفاده می شود. که مفتول سیاه نیز یکی از آن ها است. مفتول های سیاه دارای کاربرد و ویژگی های مختلفی می باشند که ما در ادامه مطلب به معرفی آن ها می پردازیم اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه می باشید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مزایا و ویژگی های مفتول سیاه

  • این مفتول را با دمای بسیار بالا می سازند و همین امر آن ها را به یک گرینه منحصر به فرد برای کاربرد در انواع صنایع تبدیل کرده است.
  •  این مقطع به گونه ای ساخته می شوند که به راحتی با دست شکل پذیر هستند. همین نحوه ساخت و ویژگی منحصر به فرد آنها باعث شده است که کار با آن آسان شود تا بیشتر افراد بتوانند با آن کار کنند به همین خاطر دارای دامنه گسترده ای می باشد.
  • مفتول های سیاه دارای طرفداران بسیاری در کشور ما می باشند. زیرا در کارهای بسیاری می توان از آن ها استفاده کرد و به خاطر مقاومت بالایی که دارند توانسته‌اند توجه بسیاری را جذب کنند.
  • این فلز در انواع قطر ساخته میشوند که هر مفتول بازار قطری دارای کاربرد و ویژگی های خاص خود می باشد.

مقاله های مرتبط:

کاربرد های مفتول سیاه

همانگونه که در بالا اشاره کردیم هر قطر از این مفتول کار بردی دارد. مفتول های سیاه بیشترین کاربرد را در آرماتوربندی دارد. اما از دیگر کاربرد های آن می توان به کشاورزی ،بسته بندی، عایق بندی و نجاری اشاره کرد. هرچه قطر و اندازه آن بیشتر باشد توانایی و قدرت آن برای انجام کار ها بیشتر است . برای بشینه بندی آن معمولا از روشی که سیم خاردار را بسته بندی می کنند استفاده می شود. مفتول های سیاه معمولا دارای وزن بالایی هستند که کجا با این روش به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توان آن ها را حمل کرد.

سیم برق استاندارد چیست؟

یک سیم برق خانگی استاندارد دارای سه سیم است: مشکی (گرم)، سفید (خنثی) و مسی خالی (زمین). … سیم سیاه جریان الکتریکی را منتقل می کند و به همین دلیل به سیم “گرم” معروف است. یک سیم سفید “خنثی” .

کاربرد هر قطر از این محصول چیست؟

  • از مفتول های سیاه با قطر ۲٫۵میلی متری معمولا برای کارهای قالب بندی مانند قالب بندی بتنی استفاده می شود.
  • مفتول های سیاه ۳الی۴میلی متری بیشترین کاربرد را در صنایع نجاری دارند.

توجه داشته باشید که مفتول های سیاه به خاطر مقرون به صرفه بودن و طول عمر بالا دارای طرفداران بسیاری می باشند.

روند ساخت مفتول سیاه

ابتدا مفتول های سفت و سیاه را داخل کوره می اندازند و در دمای ۹۰۰درجه ذوب و نرم می کنند سپس زمانی که سیم کاملا سرخ و نرم شد آن را خارج می کنند. و به صورت کلاف در می آورند. پس از آن سیم را در محلول آلی اسیدی قرار می دهند تا بعداً دچار آسیب نشود این مار باعث افزایش کیفیت و مقاومت آن می شود. بعد از فرایند نور سرد در صورت نبودن هیچ مشکلی  این مفتول آماده است. توجه داشته باشید که هر چقدر مقتول تحت فشار بیشتری قرار گیرد کیفیت و کارایی آن به مراتب بالا تر است.

جمع بندی

مادر این مقاله در مورد  این محصول صحبت کردیم همانگونه که میدانید این مقطع فولادی دارای کاربرد ها و ویژگی های بسیاری می باشند که این مفتول را به یک مفتول مقاوم و متفاوت تبدیل کرده است. مفتول های سیاه در قسمت های بسیاری از زندگی ما کاربرد دارد. به گونه ای که امروزه معمولا در بسیاری از خانه ها می توان این محصول را پیدا کرد.

مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]