آشنایی با تاریخچه مفتول

تاریخچه مفتول

آشنایی با تاریخچه مفتول

[:fa]

آشنایی با تاریخچه مفتول:در ارتباط با تاریخچه مفتول باید بگوییم که این محصول از دیرباز معمول بوده است. می توانیم در زمان باستان استفاده از مفتول های غیر آهنی را مشاهده کنیم. در حال حاضر بدون به کارگیری مفتول بیشتر پروژه های بزرگ و کوچک در دنیا متوقف می شوند. سال ۱۵۶۴ میلادی یک نقطه ی عطف درساخت مفتول به شمار می رود. در این سال یک دستگاه کشش مفتول به وسیله نیروی محرک آب ساخته شد. این اتفاق در تاریخچه مفتول برای اولین بار در کشور انگلستان رخ داد. پیش از این در کشور انگلستان مفتول ها را با یک وسیله به نام براک و به کمک نیروی دست می کشیدند.

آشنایی با تاریخچه مفتول

اولین گام برای ساخت مفتول ها به شیوه ی امروزی توسط کریستوفر پاهم سوئدی برداشته شد وی تلاش کرد تا قطر مفتول ها را کاهش دهد سپس آن ها را به شکل مستقیم با عبور بیلت های گرم شده و نیاز به پتک زدن از شیارهای کوچک کننده و سپس غلطک های نورد عبور داد. گرچه این عملیات چندان موفقیت آمیز نبود اما به عنوان اولین گام شناخته می شود.

سیر تحول تاریخچه مفتول

در ادامه ی تاریخچه مفتول باید بگوییم که در سال ۱۸۶۰ در اروپا یک نوع مفتول با نورد بلژیکی معرفی شد .پس از آن شاهد رشد و تغییرات مفتول در کشور آمریکا هستیم. بالاخره روش باز پختی به صورت همزمان توسط دو فرد با نام های ویلیام اسمیت و جیمز هارسفال کشف شد . به این روش پتنت نیز می گویند. کشف این شیوه باعث شد مقاومت کشش مفتولی تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

با ساخته شدن بسته های مفتول سنگین تر هزینه ها به شکل قابل توجه ای کاهش پیدا کردند. بهره برداری و ساخت ماشین های کشش مفتول تا جایی ادامه یافت که دوزه های صفحه ای مانعی از رده خارج شدند. با توجه به این امر ضرورت ساخت دوزه های کششی که قابلیت کارکرد در سرعت بالا را داشته باشند همچنین از عمر طولانی برخوردار باشند حس شد.

این امر باعث شد که در سال ۱۹۲۵ دوزه های کششی با نام شبه الماس در آمریکا تولید شود و پس از آن شاهد تولید دوزه های کشش تنگستن کارباید در سال ۱۹۲۹ هستیم و امروزه ماشین آلات کشش مفتول پیوسته را مشاهده می کنیم که تا به امروز در حال رشد و توسعه هستند.

خلاصه:

یکی از پرکاربردتربن ابزارهای ساختمانی مفتول می باشد.این ابزار آنچنان مهم است که اگر آن را نادیده بگیریم همه پروژه های کوچک و بزرگ متوقف می شود.مفتول انواع مختلفی دارد.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[:]