آشنایی با موارد استفاده مفتول

موارد مفتول

آشنایی با موارد استفاده مفتول

[:fa]

مفتول ها یکی از مصالح پرکاربرد در امور ساختمان سازی و دیگر موارد هستند. پیش از پرداختن به موارد استفاده مفتول باید بدانید که این محصول انواع مختلفی دارد. کاربرد آن ها بستگی به محیط و استفاده ی آن دارد. برای آشنایی با کاربردها و انواع مختلف مفتول ها با ما همراه باشید.

موارد استفاده مفتول های مختلف:

موارد استفاده مفتول سیاه:

این مدل را با عنوان مفتول مخصوص سیم آرماتور بندی می شناسند . این نوع مفتول را براساس فرایند نورد سرد در دمای ۸۲۰ تا ۹۵۰ درجه ی سانتیگراد به وسیله ی دستگاه های کشش در سایزهای ۱٫۲ تا ۶ میلی متر نازک تولید می کنند و به صورت بسته های ۱۵ الی ۲۰ کیلویی تقسیم بندی می شوند . از مفتول سیاه برای تولید انواع گوناگون مفتول گالوانیزه، بسته بندی، قالب بندی و…. استفاده می شود. البته بیشترین کاربرد این نوع مفتول در امور ساختمان سازی و آرماتور بندی است که در ابتدا اشاره کردیم.

کاربرد مفتول گالوانیزه سفید:

این نوع مفتول در واقع به نوعی از سیم مفتول اطلاق می شود که ساخت آن براساس فرایند خاصی است به این ترتیب که فولاد را در یک وان پر از فلز مذاب روی ، بدون اکسیژن و چربی به شکل شناور قرار می دهند.

نتیجه ی این فرایند ایجاد یک پوشش از آلیاژ از جنس روی است که مقاومت بالایی دارد و موجب بالا رفتن استحکام و دوام فولاد می شود. این مفتول را معمولا به عنوان مقاوم در برابر آتش و آسیب، جلوگیری از زنگ زدگی و کاهش هزینه ها به کار می برند.

موارد استفاده مفتول مسی:

این نوع مفتول را به علت استفاده از مس با عنوان مسوار و مسی می شناسند. بر روی این نوع مفتول یک پوشش مسی وجود دارد که در موارد زیادی نظیر عایق بندی، آرماتوربندی، صنایع یخچال و کابینت سازی، بسته بندی، صنعت ریلی و صنایع مفتولی به کار می برند.

کاربرد مفتول استنلس استیل:

این نوع مفتول با استفاده از یک آلیاژ پرکاربرد با نام فولاد ضد زنگ ساخته می شود. این نوع فولاد شامل ترکیباتی نظیر نیکل، کروم، کربن و عناصر آهن است که در مقایسه با دیگر انواع فولاد از قابلیت ضد زنگ برخوردار است. مقاومت در برابر زنگ زدگی مهم ترین ویژگی این نوع مفتول آن است.

خلاصه:

مفتول ها یکی از مصالح پرکاربرد در امور ساختمان سازی و دیگر موارد هستند. پیش از پرداختن به موارد استفاده مفتول باید بدانید که این محصول انواع مختلفی دارد که کاربرد آن ها بستگی به محیط و استفاده ی آن دارد. برای آشنایی با کاربردها و انواع مختلف مفتول ها با ما همراه باشید.


[:]