آشنایی با نحوه تولید مش

نحوه تولید مش

آشنایی با نحوه تولید مش

[:fa]

در ارتباط با نحوه تولید مش یا توری مفتولی باید بگوییم که از یک ساختار مانند شبکه برخوردار است.  به وسیله ی بافتن یا جوش به همدیگر متصل می شوند. توری های مش را با استفاده از دو شیوه ی جوشکاری نقطه  ای و مفتولی می سازند. اندازه گیری مقاومت توری های مش براساس قطر آن ها سنجیده می شود. هر اندازه که قطر این توری ها بیشتر باشد بالطبع از مقاومت بالاتری نیز برخوردار هستند.

نحوه تولید مش چگونه است

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم در رابطه با نحوه تولید مش، این توری ها از میلگردهای فولادی که به شکل تار و پودی یا موازی به همدیگر متصل می گردند تولید می شوند. در ادامه ی نحوه ساخت مش باید بگوییم که روش ساخت این توری ها به این شکل است که مفتول ها را به شکل عمودی و افقی بر روی یکدیگر قرار می دهند. سپس با کمک جوش این توری ها را به همدیگر متصل می کنند.

درباره ی مراحل اصلی توری مش باید گفت که این عملکرد به وسیله ی شیت ها و ورقه هایی انجام می گیرد که در ابعاد ۶ در ۲ متر و ۲۰ سانت می باشد. برای ساخت این نوع توری ها می توان از مفتول های ساده و آجدار استفاده کرد. معمولا جنس این میلگردها  ها از میان سیاه پرکربن، ضد زنگ یا گالوانیزه انتخاب می شوند. در صورتی که مفتول سیاه پر کربن برای ساخت توری مش مورد استفاده قرار بگیرد باعث عدم انعطاف پذیری آن می شود.

نحوه تولید مش به روش اتوماتیک

علاوه بر شیوه ای که در بالا برای تولید توری های مش به آن اشاره کردیم یک روش دیگر نیز وجود دارد روش دیگر از آن با عنوان تولید مش به شیوه ی اتوماتیک یاد می کنند. در این شیوه برای تولید توری های مش از مفتول های سیاه یا گالوانیزه استفاده می کنند. در این روش ضخامت مفتول بایست تعیین شود که به فاکتورهای گوناگونی نظیر میزان ضخامتی که مد نظر مشتری است. نوع دستگاه و مکانی است که قرار است توری مش در آن به کار رود بستگی دارد. بعد از مشخص کردن این موارد توری را در دستگاه مخصوص قرار داده و انحناهایی که در آن وجود دارد را از بین می برند. بعد از این مرحله می توان از روکش دهی استفاده کرده و احتیاج به رنگ آمیزی را از بین برد که این امر بستگی به کاربرد در مکان مورد نظر و نیاز کاربران دارد.

خلاصه:

مش یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان است و به دو روش بافته می شود.یک روش سنتی و یک روش اتوماتیک.در روش سنتی هم می توان از مفتول ساده و آجدار استفاده می شود. و در روش اتوماتیک از مفتول سیاه گالوانیزه به کار به میرود.


منبع زمانی استیل

[:]