آشنایی با نحوه تولید مفتول

تولید مفتول

آشنایی با نحوه تولید مفتول

[:fa]

آشنایی با نحوه تولید مفتول:درباره نحوه تولید مفتول چه می دانید؟ همان طور که می دانید مفتول به محصولی اطلاق می شود که با استفاده از روش نورد گرم ساخته می شود. تولید سیم مفتول به دو دسته ی تولید مفتول های فابریک و کششی تقسیم می شود.

آشنایی با نحوه تولید مفتول

مفتول فابریک به محصولی اطلاق می شود که به صورت مستقیم در کارخانه ها تولید می شوند. نحوه تولید مفتول فابریک در کارخانه به شکل نورد گرم انجام می گیرد.این نوع مفتول به همان شکل نیز ساخته شده در بازار توزیع می گردد.

نحوه تولید مفتول کششی

بعد از تهیه بیلت هایی که از فولاد نرم تهیه شده اند، آن ها را در دستگاه های مخصوص نورد کششی می گذارند. به این ترتیب عملیات کشش را به تدریج برای ساخت این نوع مفتول انجام می دهند.
مراحل انجام عملیات کشش به ضخامت مفتول مربوط می شود. زمانی که مفتول نازک است به کشش سرد بیشتری احتیاج است. به این علت که برای نورد کردن مفتول از دستگاه قالب و پرس استفاده می شود. به مفتول تولید شده نورد یا کششی می گویند.

مقاله های مرتبط:

نحوه تولید مفتول گالوانیزه سرد:

در این شیوه نخست مفتول سیاه را تحت عملیات اکسید زدایی و تمیزکاری قرار می دهند. پس از انجام این مراحل به وسیله ی فرایند الکترولیز پوششی یک لایه از گالوانیزه سرد را به عنوان پوشش مفتول بر روی بدنه آن قرار می دهند. این فرایند باعث مقاومت نسبی در مقابل شکستگی و رطوبت می گردد.  همین امر باعث می شود که انعطاف پذیری آن بالا برود. در مورد هدف اصلی این روش تولید مفتول دسترسی به محافظت از فلز پایه در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.
نحوه تولید سیم مفتول گالوانیزه گرم:

در مرحله ی اول ساخت مفتول سیاه را برای گالوانیزه کردن درون کوره آنیل قرار می دهند. برای نرم کردن آن را در حرارت ۸۰۰ تا ۹۰۰ درجه فارنهایت قرار می دهند. این شیوه تولید مفتول را با عنوان بازپخت نیز می شناسند. در مرحله ی بعد سیم مفتول را حرارت می دهند . آن را برای اکسید زدایی از داخل وان اسید عبور می دهند تا آن را به اصطلاح اسید شور نمایند.
بعد از این مرحله مفتول ها را وارد کوره ی فلز مذاب روی می کنند .پس از عبور آن مقدار اضافه را که بر سطح وجود دارد را برمی دارند.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 


[:]