آشنایی با نحوه قیمت گذاری مفتول

نحوه قیمت گذاری مفتول

آشنایی با نحوه قیمت گذاری مفتول

[:fa]

قیمت مفتول

مهم ترین عامل در نحوه قیمت گذاری مفتول نوع و روش ساخت آن ها است.  انواع مختلفی از مفتول در بازار وجود دارد. قیمت گذاری آن ها نیز متفاوت است. البته مواردی مانند قیمت مواد اولیه مانند قیمت سنگ آهن، نوسانات ارز، قیمت فولاد و مواردی مانند هزینه های سوخت، حمل و نقل همچنین میزان عرضه و تقاضا بر قیمت این محصول تاثیر دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت گذاری مفتول کیفیت است .در صورتی که استانداردهای لازم رعایت نشود مصرف کننده مجبور به پرداخت هزینه های اضافه می گردد. در مورد مفتول های گالوانیزه انجام عملیات گالوانیزاسیون تاثیر زیادی بر کیفیت محصولات دارد.

آشنایی با نحوه قیمت گذاری مفتول

بررسی نحوه ی قیمت گذاری مفتول گالوانیزه

یکی از مهم ترین موارد در تعیین قیمت این نوع محصول جنس و میزان نرمی و سختی آن است. یکی دیگر از فاکتورهای موثر روش تولید است. این نوع مفتول ها به دو روش گالوانیزاسیون سرد و گرم تولید می شوند . در کشور ما از روش دوم برای ساخت مفتول استفاده می شود. معمولا قیمت مفتول های گالوانیزه را براساس ضخامت فلز روی، سیم رابیتس بندی و مدل گالوانیزاسیون تعیین می کنند. هر چقدر ضخامت مفتول بیشتر باشد طبیعتا ارزش آن نیز بالاتر می باشد. با توجه به اینکه استفاده از روش گالوانیزاسیون گرم ضخامت بیشتری را ایجاد می کند قیمت محصولات ساخته شده با این روش تولید بالاتر از روش سرد است. بر این اساس قیمت رابیتس بندی و سیم اسکوپ نیز متفاوت می باشد.

با توجه به اینکه عملیات گالوانیزاسیون هزینه ی چندانی را در بر ندارد امکان خرید این نوع محصولات در بازار با قیمت مناسب وجود دارد. این نوع مفتول ها در مقایسه با انواع بدون روکش از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و دوام و استحکام بیشتری در مقابل فشار و ضربات از خود نشان می دهند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم یکی از مهم ترین موارد در نحوه قیمت گذاری مفتول قیمت مواد اولیه ی آن است. به عنوان مثال قیمت مفتول های استنلس استیل و مسوار نیز ارتباط مستقیمی با قیمت فولاد و مس دارند و براساس آن ها تعیین می شوند.

خلاصه:

مهم ترین عامل در نحوه قیمت گذاری مفتول نوع و روش ساخت آن ها است. با توجه به اینکه انواع مختلفی از مفتول در بازار وجود دارد قیمت گذاری آن ها نیز متفاوت است. البته مواردی مانند قیمت مواد اولیه مانند قیمت سنگ آهن، نوسانات ارز، قیمت فولاد و مواردی مانند هزینه های سوخت، حمل و نقل همچنین میزان عرضه و تقاضا بر قیمت این محصول تاثیر دارد.


منبع زمانی استیل

[:]