بررسی و مقایسه انواع فولاد

انواع فولاد

بررسی و مقایسه انواع فولاد

[:fa]

درباره ی مقایسه انواع فولاد باید بگوییم که فولاد ها براساس نوع و کاربردی که دارند در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند. دسته ی اول فولادهایی هستند که در مقابل آب و هوا از خود مقاومت بالایی نشان می دهند. ساختمان این فولاد از درصد پایین مس و فسفر با درصد کم، کروم، سیلیکون و منگنز ساخته شده است. ساختار این آلیاژ به گونه ای است که به شکل طبیعی زنگ آهن به بدنه ی آن می چسبد و موجب می شود که سطح فولاد دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نشود. این محصول مناسب استفاده های دریایی نیست.

مقایسه انواع فولاد ضد زنگ

فولادهایی که به عنوان ضد زنگ معروف هستند حاوی حداقل ۱۲ درصد کروم هستند. این آلیاژ به دلیل اینکه به طور طبیعی با اکسید طبیعی کروم پوشش داده شده است . این پوشش از ضخامتی به اندازه ی یک فیلم برخوردار است که در مجاورت با اکسیژن به سرعت بر سطح فولاد ایجاد می شود. برای افزایش مقاومت این نمونه در برابر خوردگی باید با مولیبدن و نیکل ترکیب شوند.

فولادهای مقاوم در برابرگرما: در ادامه مقایسه انواع فولاد به معرفی فولاد مقاوم در برابر دمای بالا می پردازیم استفاده از این نوع آلیاژ باعث می شود که مقاومت مکانیکی پروفیل های بزرگ در ساختمان ها کاهش پیدا کند. برای جلوگیری از انبساط این نوع فولاد می توان فلزاتی مانند نیکل، کروم، منگنز و… اضافه کرد تا به این ترتیب از منبسط شدن آن جلوگیری شود.

مقاله های مرتبط بررسی و مقایسه انواع فولاد :

فولاد با پوشش آلومینیوم و روی: این فولاد از ساختاری با ۰٫۵۵ درصد آلومینیوم ۴۳٫۵ روی و یک و نیم درصد سلیسیم مرغوب پوشش داده شده است. به دلیل ضخامت خالص روی در این آلیاژ گزینه ی مناسبی برای استفاده در محیط های معمولی است.

فولاد ورق سازی: این مدل از فولاد به جرات پرکاربردترین و پرمصرف ترین نمونه های فولاد شناخته می شود که در چهار نوع مختلف ورق های بویلر سازی متوسط ، ظریف  ، محکم، هستند.

فولاد پوشیده شده با مواد آلی، فولاد با پوشش پلی استر از دیگر انواع فولاد هستند. همان طور که می دانید فولادها دارای نمونه های زیادی هستند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. فولاد با میزان کربن بالا و میزان کربن پایین یکی از پرکاربرد ترین نمونه های فولاد است.

[:]