قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد؟

[:fa]

قیمت نبشی:نبشی یکی از پروفیل‌های ساختمانی به حساب می‌ آید که کاربرد گسترده‌ای دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اما یکی از مهمترین کاربردهای نبشی در صنایع ساخت و ساز است. این محصول برای تولید خرپا و متصل کردن ستون ها استفاده می شود. علاوه بر این عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر روی قیمت نبشی تاثیرات مستقیمی می گذارند. در واقع این فاکتور ها می توانند موجب افزایش و یا کاهش قیمت نبشی شوند. یکی از مهمترین پارامترهایی که می‌ تواند تاثیرات بسزایی بر روی قیمت این محصول بگذارد قیمت آهن است. در واقع اگر قیمت آهن در کشور نوسان داشته باشد قیمت نبشی هم متغیر خواهد بود لذا ممکن است با قیمت های متغیری رو به رو شوید.

مقاله مرتبط:

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نبشی

پارامترهای زیادی وجود دارد که در بعضی از مواقع می‌ تواند موجب افزایش قیمت نبشی و یا در بعضی از مواقع موجب کاهش قیمت‌ آن شود. در این مقاله به بررسی تک تک این پارامترها و فاکتور ها می پردازیم. یکی از مهمترین فاکتورها قیمت مواد اولیه برای تولید نبشی است. همانطور که می دانید مواد اولیه تاثیرات مستقیمی بر روی قیمت این محصولات می‌ گذارد. مثلاً اگر مواد اولیه گران شود به تبع قیمت نبشی افزایش پیدا می‌ کند و برعکس اگر مواد اولیه ارزان شود قیمت نهایی محصول کاهش می یابد.

علاوه بر این هزینه هایی که مربوط به حمل و نقل بار است هم بر روی قیمت نهایی نبشی تاثیرات مستقیمی می گذارد. در واقع اگر قیمت حمل و نقل و هزینه سوخت تغییر کند قیمت نهایی نبشی هم کمی تغییر می کند. به همین جهت است که زمانی که خرید به نبشی می رود با قیمت های مختلف مواجه می شوید. زیرا اگر قیمت همه عواملی که در تولید و پخش نبشی تاثیر گذار هستند تغییر کند، تاثیرات بسیار زیادی از لحاظ قیمت بر روی محصول نهایی می گذارد.

آیا میزان تقاضا و عرضه تاثیراتی بر روی قیمت این محصول تاثیر دارد؟

مهمترین عاملی که می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی یک محصول بگذارد میزان عرضه و تقاضا در بازار برای این محصول است. در حقیقت افزایش و یا کاهش میزان عرضه و تقاضا هم می‌ تواند بر روی قیمت نهایی نبشی تاثیرات مستقیمی داشته باشد. مثلا اگر میزان عرضه افزایش پیدا کند اما میزان تقاضا کم شود در بازار با کاهش قیمت مواجه می شویم. به این صورت که اگر عرضه کنندگان بدون توجه به میزان تقاضای مصرف کنندگان این محصولات را در سطح کشور عرضه کنند در بازار داخلی شاهد وجود گسترده نبشی خواهیم بود.

در این صورت ممکن است تقاضا برای خرید آن کم باشد و با کاهش قیمت مواجه شویم. علاوه بر این ممکن است قضیه برعکس باشد. یعنی میزان عرضه توسط عرضه کنندگان در کشور کم شود اما تقاضا برای خرید این محصولات افزایش پیدا کند در این صورت با افزایش قیمت مواجه می‌ شویم در واقع تولید کنندگان و عرضه‌ کنندگان باید با توجه به میزان تقاضای مصرف کنندگان این محصولات در بازار تولید و عرضه کنند تا دچار نوسان قیمت نشویم.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

اخبار آهن آلات همراه با فولاد صنعت زمانی

لینک تمامی شبکه های اجتماعی:👇

https://zamanilink.ir :🌐

وبلاگ فولاد صنعت زمانی

مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]