مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چگونه است

مفتول فلزی

مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چگونه است

[:fa]

مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چگونه است؟ مفتول فلزی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از این مدل ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. مفتول های فلزی به دو دسته تقسیم می شوند که به نوع فابریک و غیر فابریک معروف هستند. در ادامه قصد داریم به توضیح روش تولید این محصول بپردازیم.

درباره مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چه می دانید

همان طور که در ابتدا گفتیم مفتول فلزی دارای زیر مجموعه های مختلفی است که به دو روش تولید می شوند. در روش اول تولید مفتول فلزی آن را تحت فرایند کششی گذاشته سپس مفتول را در دمایی بیشتر از ۹۰۰ درجه ی سانتیگراد قرار می دهند. به این فرایند آنیلینگ کردن اطلاق می شود. زمانی که مفتول به دمای ۹۰۰ درجه رسید با کمک جرثقیل هایی که در بالای کوره تعبیه شده است آن را از کوره بیرون می آورند و پس از آن فرایند سرد شدن را بر روی آن انجام می دهند.

یکی دیگر از روش های تولید مفتول های فلزی گالوانیزه کردن است که این روش به دو شکل انجام می گیرد.

گالوانیزه کردن سرد:

در ابتدا سطح مفتول را از بقایای اکسیدشدگی پاک می کنند پس از آن به وسیله ی یک جریان الکتریکی یک لایه گالوانیزه را به سطح مفتول اضافه می کنند. به این شکل که به وسیله سیستم آبکاری که به وسیله برق الکترولیز انجام می گیرد فلز روی را به سطح مفتول اضافه می کنند. مفتول تولید شده با این روش ضخامت چندانی نداشته و در مقایسه با مفتول فلزی تولید شده با روش گرم از پایداری کمتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی برخوردار است. این نوع مفتول انعطاف پذیری بالایی دارد و تولید آن به دو شکل شاخه ای و کلاف انجام می گیرد. این نوع مفتول از لحاظ خواص فیزیکی و شیمیایی تحت تاثیر میلگردی است که برای ساخت آن به کار می رود.

گالوانیزه کردن گرم:

در این شیوه مفتول فلزی را با استفاده از یک فرایند بسیار داغ پوشش می دهند. به این شکل که آلیاژهای پایه را در حرارت ۴۵۰ درجه سانتیگراد قرار می دهند و پس از آن مفتول را داخل استخرهای حاوی فلز روی مذاب غوطه ور می کنند. در هنگام خروج این مفتول ها فلز روی در معرض هوا قرار گرفته و با اکسیژن واکنش نشان می دهد که باعث می شود سطح آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم باشد.

خلاصه:

آیا می دانید مفتول فلزی چیست و روش تولید آن چگونه انجام می گیرد؟ مفتول های فلزی یکی از پرکاربرد ترین محصولاتی هستند که به شکل مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر به کار می روند. این محصولات در برخی موارد نیز به شکل مستقیم استفاده می شود که بیشترین کاربرد آن ها در صنعت ساخت و ساز است.



مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]