میلگرد چیست و انواع آن کدامند؟

میلگرد و انواع آن

میلگرد چیست و انواع آن کدامند؟

[:fa]

میلگرد نوعی فولاد است که توسط فیبر پلیمری تقویت می شود. از آن در بتن ساختمان استفاده می شود؛ زیرا وقتی میلگرد با بتن درگیر می شود مقاومت کششی بتن ساختمان، افزایش می یابد. منظور از مقاومت کششی همان نیرویی است که توسط قسمت های مختلف ساختمان به خصوص در هنگام زلزله وارد می شود.

مقاله مرتبط:

قیمت میلگرد ۱۸

انواع میلگرد و کاربرد آن ها:

این پلیمر فولادی در دو نوع ساده و آجدار ساخته می شود. در بتن سازی ساختمان از نوع آج دار استفاده می کنند زیرا آج های مارپیچ، عمق و میزان درگیری را افزایش می دهند.معیار و ملاک تقسیم بندی، مقاومت مشخصه ی آن است؛ مقاومت مشخصه همان میزان مقاومت کششی است. اساس ساخت انواع آنها در ایران بر طبق استانداردهای کشور روسیه است.

انواع میلگرد های موجود در بازار:

۱- ساده:

این نوع بصورت گسترده در پروژه های ساختمانی استفلاده میشود. سطح آن ساده بدون هیچ آجی و به شکل ساده ،با استاندارد A1  شناخته می شود.کاربرد این محصول بیشتر در دورپیچ سازه های ساختمان های یا بتن آرمه می باشد.

۲-آجدار:

این نوع محصول برای مقاومت بیشتر ساختمان استفاده می شود. این نوع میلگرد انواع مختلفی دارد. تفاوت این دو محصول در میزان آج روی میلگرد ها است بدلیل مقاومت بالا و خشک بودن، قابلیت خم شدن و جوشکاری ندارند.

تقسیم بندی میلگرد بر اساس مقاومت مشخصه:

A-1 ، A-2 ، A-3 .

 گروه بندی از نظر شکل ظاهری و رده مکانیکی:

  •  ساده ( A1 )
  • نیمه سخت با سطح آج های ساده ( A2 )
  • سخت با سطح آجدار مارپیچ و پیچیده  ( A3 ).

از نظر میزان مقاومت می توان گفت که به ترتیب A3 از A2 مقاوم تر و A2 از A1 مقاوم تر است.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت روز میلگرد،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای مطلع شدن از  با کارشناسان فروش فولاد صنعت زمانی تماس بگیرید.

[:]