کاربرد توری گابیون سبدی چیست؟

گابیون

کاربرد توری گابیون سبدی چیست؟

[:fa]

کاربرد توری گابیون سبدی

کاربرد توری گابیون سبدی چیست؟گابیون های پر از سنگدانه می تواند یک راه حل منحصر به فرد خیره کننده برای خلاقیت های مشتری در فضای باز باشد.در مقاله توری گابیون چیست برای شما  توری گابیون را تعریف کردیم در این مقاله و مقاله های بعدی کاربرد های هریک از توری های گابیون راشرح می دهیم.در این مقاله با کاربرد توری

گابیون سبدی آشنا خواهیم شد.

سرتیترها:
کاربرد های توری گابیون
چرا توری گابیون سبدی انتخاب می شود؟

بیشتر از گابیون ها برای دیوارهای موقت سیلاب ، فیلتراسیون سیلت از رواناب و تثبیت خطوط ساحلی استفاده  می شده ، برخلاف ساختارهای سخت تر، گابیون ها می توانند مطابق با فرونشست حرکت کند. توری گابیون انرژی حاصل از آب جاری را از بین ببرند.اگر یک دیوار گابیونی به عنوان یک دیوار نگهدارنده ساخته شود ، آنها به سمت شیب زاویه دار هستند.

اگر گابیون ها یک دیوار تقسیم کننده ایجاد کنند یا غیر ساختاری هستند ، آنها به صورت عمودی روی هم قرار می گیرند. گابیون ها را می توان با سیم روکش PVC نیز سفارش داد. این نوع از گابیون ها تا ۶۰ سال دوام دارند. انواع سنگدانه هایی که به طور معمول در  گابیون های سبدی استفاده می شود می تواند از سنگ گابیون (اندازه ۴ “- ۸”) ، Kickoff (8 “- 15”) Rip Rap (15_20)باشد.

توری گابیون های سبدی و تاریخچه در مهندسی عمران نظامی

آیا می دانید از گابیون ها در اصل برای محافظت از پیاده نظام و توپخانه استفاده می شده است؟توری گابیونهای قابل حمل ،در هر زمان که دشمن حمله میکرد ساخته شده است.  در مدت زمان کمی  مستقر می شد . به عنوان مثال لئوناردو داوینچی نوعی گابیون به نام Corbeille Leonard را برای پایه های قلعه سن مارکو در میلان طراحی کرد.

اگرچه بیش از یک قرن پیش اختراع شده است .امروزه گابیون ها برای بسیاری از پروژه های زیربنایی و معماری در حال  ساخت و استفاده هستند. رایج ترین کاربرد مهندسی عمران گابیون ها توسط Gaetano Maccaferri در اواخر دهه ۱۸۰۰ در Sacerno ، Emilia Romagna  ایجاد و ثبت شد و برای تثبیت خط ساحلی ، رودخانه ها یا دامنه ها در برابر فرسایش استفاده شد.

کاربرد های توری گابیون سبدی:

  • دیواره های نگهدارنده ،
  • دیواره های سیل موقت
  • تصفیه گل و لای ، برای سدهای کوچک یا موقت / دائمی
  •  تغییر حرکت رودخانه
  • یا پوشش کانال
  • کنترل فرسایش
  • برای سدها یا در ساخت پی

توری گابیون  سبدی ، سیلندر یا جعبه مشبک است که با سنگ ، بتن یا بعضی اوقات شن و ماسه و خاک برای استفاده در مهندسی عمران ، راه سازی، کاربردهای نظامی و محوطه سازی استفاده می شود.

مقالات مرتبط:

چرا  توری گابیون سبدی انتخاب می شود؟

  • پایدار ی بالا:

تجزیه و تحلیل رد پای کربن نشان می دهد که استفاده از محلول گابیون می تواند انتشار CO2 را تا ۸۰٪ در مقایسه با دیواره نگهدارنده بتونی با همان ارتفاع کاهش دهد. در صورت اجازه رشد

، پوشش گیاهی می تواند درون دیواره گابیون ایجاد شود ، که می تواند به ترشح کربن محلول کمک کند.

  • زیبا کردن محیط:

زیبایی شناسی مهم است ساختارهای گابیون همچنین می تواند به گونه ای طراحی شود که وقتی گیاهان فضاهای بینابینی بین پر شدن سنگ را استعمار می کنند ، پوشش گیاهی

مجدد صورت گیرد که این کار باعث زیبا تر شدن محیطی که به کار گرفته شده شود.

  • هوشمند و انعطاف پذیر :

بسیاری از ساختمانها و زیرساختهای مدرن که امروزه در حال طراحی یا به روزرسانی هستند ، از گابیونها استفاده می کنند تا ظاهر خود را تازه  و بروز ترکنند.

  • مقیاس پذیر :

حتی اگر فناوری پایه یکسان باقی بماند ، شبکه های سیم هر بلوک دیوار حائل را می توان با نیازهای مختلف سازگار کرد. علاوه بر این ، سازه های گابیون کاملاً مقیاس پذیر هستند .چون

گابیون ها مقیاس پذیر هستند می توانند برای سازه های عظیم بلکه برای ساخت و سازهای کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرند.

[:]