کاربرد نبشی چیست؟

کاربرد نبشی چیست؟

[:fa]

نبشی چه کاربردی دارد؟

کاربرد نبشی چیست؟نبشی یکی از سازه هایی است که به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. این محصولات پروفیل هایی هستند که دارای دو ضلع عمود برهم اند. در واقع از این سازه‌ها به طور گسترده در صنعت ساختمان سازی استفاده می شوند و به عنوان یک پروفیل پر مصرف در صنایع عمرانی به حساب می آیند. این متریال‌ها در پروژه های صنعتی هم استفاده می‌ شوند و کاربرد زیادی دارند. انواع نبشی از جهت نوع به چند دسته تقسیم بندی شده اند. به عنوان مثال می توانیم به نبشی پرسی و نبشی فابریک اشاره کنیم. ماهیت نبشی پرسی از ورق فولادی است و طول آن به شش متر می رسد.

اطلاعاتی در مورد نبشی

نبشی ها از جمله پرکاربرد ترین مصالحی هستند که در پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه از محصولات به صورت منفرد و مرکب استفاده می شوند و هنگامی که به ظاهر آن توجه کنید مشاهده خواهید کرد که این سازه ها دو مقطع آهنی هستند که روی هم قرار گرفته‌اند. این سازه های آهنی از استحکام بالایی برخوردار هستند چرا که با استفاده از بهترین مواد سازنده تولید شده‌اند و در تولید آنها از استانداردهای خاصی استفاده کرده اند. نبشی ها به دو دسته نبشی با بال مساوی و با بال نامساوی تقسیم بندی می شوند.

این دو محصول استحکام بسیار بالایی دارند و از جهت کاربرد کمی با یکدیگر فرق دارند. نبشی های بال مساوی دارای اندازه یکسان هستند و به همین جهت به آنها بال مساوی می گویند. اما نبشی های بال نامساوی بال های مساوی ندارند و بسیار پر کاربرد هستند. در حقیقت زمانی که از نبشی های بال مساوی نمی توان استفاده کرد از این سازه ها استفاده می شود. البته باید ذکر کنیم که این گونه از محصولات به روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌ شوند.

 کاربرد نبشی چیست

نبشی از جمله محصولاتی است که کاربرد بسیار زیادی در تولید سازه های فلزی دارد. این گونه از محصولات یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌ آیند که در صنایع به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرند و در سایزهای ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متر تولید می شوند. در واقع نبشی‌ها یکی از مصالح مهم فلزی هستند که کاربرد گسترده‌ای دارند. رایج ترین کاربرد نبشی ها در صنایع ساخت و ساز است. اما به طور اختصار در مورد کاربرد های دیگر این محصولات هم اطلاعاتی ارائه می دهیم.

نبشی از جمله سازه هایی است که در بخش های عمرانی و سازندگی مورد استفاده قرار می گیرد و در ساخت و ساز سازه هایی چون خرپا که یکی از مهم ترین سازه های ساختمانی است استفاده می شود. علاوه بر این از نبشی ها برای تولید بادبند و اسکلت فلزی و تولید دکل های نفتی و در صنایع دیگری چون صنایع ماشین آلات و تجهیزات مختلف استفاده می کنند.

البته این محصولات کاربرد گسترده تری دارند مثلا برای متصل کردن ستون ها در پل سازی و سدسازی و برای اتصال ستون ها با استفاده از سازه فلزی تیر آهن هم بکار می رود. البته نبشی ها بر اساس انواعی که دارند کاربرد متفاوتی هم دارا هستند.‌ مثلا نبشی لقمه برای تولید آسانسور استفاده می شود.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

اخبار آهن آلات همراه با فولاد صنعت زمانی

مشاهده لیست قیمت های آهن آلات

[:]