کارخانه فولاد از چه روشی برای تولید استفاده می کند؟

کارخانه فولاد

کارخانه فولاد از چه روشی برای تولید استفاده می کند؟

[:fa]

کارخانه فولاد از چه روشی برای تولید استفاده می کند:بیشترین روشی که در کارخانه فولاد به کار گرفته می شود فولاد سازی به شیوه ی قوس الکتریکی است. علت انتخاب این شیوه توسط کارخانه های تولید فولاد نظیر فولاد مبارکه و ذوب آهن قدرت تولید بالا است. این نوع کوره با توجه به سرعت بسیار بالایی که دارد امکان تولید قطعات فولادی و آهنی و …. را به وجود می آورد. کوره های قوس الکتریکی فرایند ذوب را به وسیله الکترودهای گرافیکی به همراه بار فلزی انجام می دهند. کوره های قوس الکتریکی در دو نوع کوره های کوچک و بلند وجود دارند.

مواد اولیه در کوره کارخانه فولاد قراضه آهن اسفنجی است و آناتومی آن به شکل حمام بزرگ و در عین حال کم عمق ایجاد می شود. درون این کوره از یک لایه نسوز و اسیدی پوشیده شده است.

چرا از روش قوس الکتریکی در کارخانه فولاد استفاده می شود?

همان طور که اشاره کردیم اغلب در کارخانه های فولاد ایران از روش قوس الکتریکی برای تولید فولاد استفاده می کنند. این نوع کوره ها برای فرایند تولید فولاد مصرف انرژی بالایی دارند. ظرفیت این نوع کوره بسیار بالا است و قابلیت بارگیری آن بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن است. قطر الکترودهایی که در کوره های قوس الکتریکی استفاده شده ۲۴ اینچ است. طراحی این قطرها به شکلی انجام شده است که در آینده با کمترین تجهیزات به ۲۸ اینچ هم خواهد رسید.

مواد مصرفی کوره های قوس الکتریکی در کارخانه فولاد از قراضه و آهن اسفنجی تشکیل شده است به این شکل که در مرحله ی اول کوره را به مقداری آهن قراضه شارژ کرده سپس آن را به کمک قوس الکتریکی ذوب کرده و در مرحله ی بعدی آهن اسفنجی را برای انجام فرایند شارژ در کوره قرار می دهند. خاصیت های فیزیکی آهن قراضه نقش بسیار تاثیرگذاری در عملکرد کوره های ذوب قوس الکتریکی دارند.

در صورتی که انتخاب درست انجام نگیرد این امکان نیر است که الکترودها شکسته شوند یا فولاد مذاب سرریز شود در این موقعیت امکان انفجار در کارخانه فولاد نیز وجود دارد. بنابراین در کوره ها از انواع مختلف قراضه های آهن استفاده می شود تا معایب آن را به حداقل برسانند.

فولاد صنعت زمانی یکی از بزرگترین تولیید کننده های توری مش در ایران می باشد.در سایت فولاد صنعت زمانی ما به صورت روزانه قیمت توری حصاری،قیمت توری مرغی،قیمت توری مش،قیمت نبشی، قیمت ناودانی،قیمت مفتول آرماتوربندی،قیمت پروفیل،قیمت میلگرد،قیمت تیرآهن،قیمت سپری،مفتول رابیتس،قیمت انواع لوله را قرار می دهیم.شما می توانید برای خرید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[:]